overboeking

Ik doe steeds bij Yunoo een overboeking, maar dat registreert het programma niet zoals ik wil. Een overboekung is gewoon een bedrag die ik van de ene rekening naar de ander doe (broek zak, vestzak) dus het zijn geen kosten en ook geen uitgaven maar binnen Yunoo wordt dit wel zo gezien. Op welke post moet ik het dan boeken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt deze normaliter boeken onder overboekingen. Ook kun je bij de categorieën aangeven welke je wilt uitschakelen. Deze overboeking noem je een kruispost. Standaard staat 'Overboekingen' uitgeschakeld.

Zelf heb ik een nieuwe categorie 'kruisposten' aangemaakt, en daaronder de zelf aangemaakte subcategorie overboekingen uitgeschakeld.

Op deze manier zie je ze wel verschijnen in jou transactie overzicht, maar zullen ze op je balans niet meetellen als inkomst, of uitgave.